T9...

Är det bara jag som funderat över vad det är för jävla dåre som bestämmer vilka ord som ska finnas i T9:s ordlista på stavningsfunktionen på en mobiltelefon???

Jag menar, det är T9 på svenska... då förutsätter man ju att man ska kunna stava till vanliga svenska ord med den lr?
Men det verkar inte så...
Försökte stava till "imorse" på min telefon, men det gick inte... vad det däremot stod var HÖNSRE??? vad fan nu det är? Kan ju knappast vara ett ord..
Namnet Evelina blir förövrigt Duelina vid ett första försök innan man lagt in det på telefonen...

Gurka är ju en rätt vanlig grönsak som man kanske vill skriva & be sambon handla hem till middagen, lixom köttfärs kanske... men försöker man med det så kan man ist få HUSLÄ & KÖTTE *vad det nu är för något???* om man har otur... & bee för guds skull inte om spagetti, då får du hem nåt som kallas PRÄGE.... låter skumt det där...

Altan är även det ett ord som inte existerar i denna programmerares vokabulär.... Älvän däremot tycks vara lämpligt att skriva...

Vad den däremon KAN stava till är ord som kärnvapenkrig, missil, stridsvagn, uniform, gevär, stridsplan mm...

Kan vi då alltså utgå ifrån att antingen är den som beslutar om innehållet i T9 terrorist eller så utgår han/hon helt enkelt ifrån att svenska folket har större anledning att skriva:
 "Älskling skynda dig hem & ta på uniformen & ladda missilerna, jag har tankat stridsvagnen, det ser ut att dra ihop sig till kärnvapenkrig ikväll."

Ist för:
"Älskling det blir spagetti & köttfärssås till middag ikväll så du kanske kan handla hem lite köttfärs och lite gurka till salladen är du snäll??"

Bara undrar lixom.... Men det är kanske bara jag...

*Tjing*

Kommentarer
Postat av: Natalie

hahaha

2009-11-17 @ 23:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback